پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227243
توطئه‌اي شوم براي خالي کردن جيب جوانان/ دام جديد قمار مجازي چگونه قرباني مي‌گيرد؟
تاریخ انتشار : 1395/09/20 07:30:34
نمایش : 1463
توسعه و گستره فضاي مجازي با همه مزايا و محاسني که در پي دارد،حامل مضرات متعددي نيز است، آسيب هايي که بخشي از آن در قمارخانه هاي مجازي ظهور و بروز مي يابد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فضاي مجازي از مدت ها پيش شاهد برد و باخت هاي سنگيني از سوي برخي از پوکربازهاي حرفه اي است،افرادي که بعضا جواناني وطني نيز در آن نقش آفريني مي کنند.
 
سايت هايي که در خارج از مرزهاي ايران و در کشورهايي همچون کانادا،روسيه و...مديريت و هدايت مي شد و به محفل و بستري براي جولان قماربازهايي تبديل شده که به زعم خويش شانس و بخت و اقبال خود را در آن به آزمون مي گذارند.
 
اگر چه به لطف دستگاه هاي نظارتي،بخش قابل توجهي از سايت هاي قمار مسدود و فيلتر شده اند و دسترسي به آن به سادگي امکان پذير نيست،اما متاسفانه در شبکه اجتماعي تلگرام و اينستاگرام امکان آلوده شدن به قمار خانه هاي مجازي همچنان وجود دارد.
 
* کلاه هايي که در سايت هاي قمار برداشته مي شود
 
اصل و اساس قمار از منظر شرعي و ديني حرام و عملي نکوهيده است و به واقع افرادي که وارد اين منجلاب مي شوند،هستي و نيستي خويش را در سبد تاراج مي گذارند،حال تصور کنيد در کنار اين فعل مذموم،کلاهبرداري و تقلب هم عجين شود.
 
چندي پيش،سرهنگ علي نيک نفس،سرپرست وقت معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا عنوان کرد که مديران برخي از سايت هاي قمار،پس از ارائه کد کاربري و واريز مبالغي پول توسط کاربران، سايت را بستند و پول را به جيب زدند.
 
*طراحي و توطئه اي شوم براي خالي کردن جيب جوانان
 
معصومه فرخ نژاد،محقق و پژوهشگر آسيب ها و بزه هاي اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان،در تشريح تبعات و پيامدهاي حضور و فعاليت کاربران در سايت هاي اينچنيني اظهار داشت: سوداي ثروتمند شدن گاهي آنچنان روح و انديشه جوانان را تسخير مي کند که هست و نيست آنها را بر باد مي دهد.
 
وي افزود:بسياري از پوکر بازان حرفه اي نيز بر اين واقعيت تلخ اذعان کرده اند که در عقبه اين سايت ها،توطئه نيرنگ و طراحي هاي شومي نهفته است که تاوان آن با برباد رفتن دارايي کاربر يا به اصطلاح قمار باز پرداخت مي شود.
 
فرخ نژاد عنوان کرد:با توسعه شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي،مخاطرات،تهديدات و آسيب هاي اجتماعي نيز با رشد و افزايش هر چه بيشتري همراه شده است و اين نارسايي ها و پيامدهاي مخرب فناوري هاي مذکور تا جايي پيش رفت که سالها پيش تصميم بر اين شد تا پليس تخصصي (فتا)براي  مقابله و برخورد با اين پديده شکل بگيرد.
 
وي افزود:يکي از عوامل اصلي در رغبت بزهکاران و خلافکاران به افعال هنجار شکنانه،مجرمانه و متخلفانه ناشي از عدم نياز به حضور فيزيکي و دشواري هاي شناسايي فعالان اعمال خلاف معطوف مي شود.
 
محقق و پژوهشگر آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي عنوان کرد:البته با تلاش شبانه روزي ماموران خدوم انتظامي و دستگاه ها و نهادهاي امنيتي،بسياري از اين هنجار شکني ها در فضاي مجازي شناسايي و با عوامل آن برخورد مي شود،اما ترديدي وجود ندارد که به هر حال دشواري انجام بزه و اعمال مجرمانه در فضا هاي مورد اشاره به مراتب در عرصه و فضاي ملموس اجتماعي کمتراست و همين احساس امنيت بيشتر باعث مي شود که مجرمان با انگيزه و رغبت بيشتري در اين فضا پيگير اعمال خلافکارانه خويش شوند.
 
فرخ نژاد گفت:آسيب ها،تهديدات و انحرافاتي که در فضاي مجازي وجود دارد با تعدد و تکثر بسياري همراه است که يکي از اين موارد به قمار خانه هايي معطوف مي شود که در فضاهاي مورد اشاره فعاليت مي کنند.
 
وي افزود:متاسفانه برخي با کوته فکري،ساده انديشي و زياده خواهي،طمع مي کنند و روياي ثروتمند شدن در فضاي مجازي را با تکيه به انجام بازي هاي قمار در اين فضاها جستجو مي کنند،غافل از اينکه نتيجه و ثمره اين فعاليت ها،چيزي جز از دست رفتن دارايي و شکست هاي سنگين نخواهد بود.
 
محقق و پژوهشگر آسيب ها و بزه هاي اجتماعي عنوان کرد:گزارشات ميداني از پوکر بازان حرفه اي و کاربران فعال در اين عرصه(قمار در فضاي مجازي)مويد اين واقعيت است که مديران سايت هاي مذکور با برنامه ريزي و طراحي توطئه اي شوم ،آنچنان فرد را درگير بازي مي کنند که انگيزه بسياري براي حضور و فعاليت در اين عرصه در آنها ايجاد مي شود.
 
وي افزود:طراحي ساده بازي و سهولت برد در قمارخانه هاي مجازي در گام هاي نخست به نحوي کاملا هدفمند از سوي مديران سايت هاي قمار طراحي مي شود و بعد از چندين بُرد پياپي و ساده،آرام آرام بازي با چنان دشواري و پيچيدگي هايي همراه مي شود که جوانان قمارباز بايد نه تنها مبالغي که به زعم خود برنده شده را باز گرداند بلکه هزينه هاي سنگين تري را نيز متحمل مي شود و به واقع  فراتر از آنچه که برنده شده را پرداخت کند.
 
*ضرورت اطلاع رساني و آگاه سازي جوانان
 
محمد خديري،جامعه شناس و آسيب شناس مسائل اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به لزوم ارائه هشدارهاي جدي به جوانان و نوجواناني که گمان مي کنند با کليک کردن ها در فضاي مجازي قادرند به تمامي اهداف خويش نائل شوند،عنوان کرد:بايد بصورت مدون،اصولي و مستمر،سطح اطلاع رساني و آگاهي بخشي به جوانان اين مرز و بوم تقويت شود و ارتقا يابد.
 
وي افزود:تجربه ثابت کرده،برخلاف تصور برخي که گمان مي کنند با حضور در قمارخانه هاي مجازي از وضعيت اقتصادي مطلوب تري برخوردار مي شوند،نه تنها در توانمندي مالي آنها تحول و تغييري رخ نداده بلکه آنچه را که به عنوان اندوخته نيز داشته اند پرداخت کرده اند تا تاوان باخت هاي سنگين خويش را پس از بردهاي زودگذر، مقطعي و طراحي شده بپردازند.
 
جامعه شناس و آسيب شناس مسائل اجتماعي گفت:تحقق فيلترينگ هوشمند،يکي ديگر از ضروريات فضاي مجازي در جامعه ايران محسوب مي شود و مي طلبد دستگاه ها و نهادهاي ذيربط به عنوان اولويتي ويژه،تحقق اين امر را تسريع کنند.
 
وي در خاتمه يادآور شد:تشديد آسيب ها،تهديدات و مخاطرات فضاي مجازي،لزوم اجراي فيلترينگ هوشمند را اجتناب ناپذير مي سازد،در غيراينصورت احتمال مي رود در آينده شاهد عمق هر چه بيشتري از شدت آسيب ها،چالش ها و مخاطرات فضاي مجازي خواهيم بود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html